zondag 13 oktober 2013

Make-up Duel The End!


Veel vrouwen gebruiken enkel een foundation (FDT of fond de teint) en geen blush.
Met FDT maak je je gelaat 'vlak', daarna moet je deze uiteraard fixeren (als je werkt met een vloeibare FDT!) met een poeder naar keuze.
Met blush ga je terug 'vorm' in je gelaat brengen, op de appeltjes van je wangen en onder je jukbeenderen om je jukbeenderen naar buiten te 'duwen'.

In het oerwoud naar keuze koos ik er 2 uit, om welbepaalde redenen.
Een met een creme textuur (Blush Exclusif Bourjois) en eentje dat ik kocht na het lezen van
een interview met Jake Bailey,dé make-up artist (MUA) van vele sterren.
Zoals oa Sarah Jessica Parker en Katy Perry.
Hij krijgt uiteraard veel toegestuurd, zowel van duurdere als goedkope merken.
Voor de lanceringscampagne van het derde parfum van Katy P., Killer Queen, gebruikte hij
Rimmel produkten.
Zijn favoriet is deze blush, Lasting Finish Soft Colour Blush in Pink Rose.
Toen ik lasting las, wou ik dit wel eens zien et voila, weer 8 euro armer.

De blush Exclusif van Bourjois gebruik ik al 'n tijdje, ik hou van blushes in creme-tot-poeder
textuur. Ze blijven zitten en kruipen niet op plaatsen waar je ze absoluut niet wil, bijvoorbeeld
in je lachrimpels...
Deze blush heeft iets heel aparts, hij reageert op de pH van je huid en geeft je zo je eigen
(lees goede!) kleur roze.
Voor 'n leek een gemakkelijke en juiste oplossing, er is geen keuze tussen 6 tinten, je koopt
altijd de juiste kleur!


Met een handig spiegeltje erbij.

Ik gebruik 'm ook als snelle oogschaduw, effe de contouren aanzetten, blush op de wangen 
en de ogen, geeft meteen een wakkere blik.
Blijft ook lang op je wangen zitten (en onder je jukbeenderen) vermits het geen produkt is dat
op de huid zit maar als het ware met je huid versmelt.


En dan nu Jake Bailey's favoriet.
Ik moet al meteen kwijt dat het zeker niet de mijne is, integendeel.

Je ziet al meteen aan het doosje (dat ik 1 keer gebruikte en speciaal voor jullie nog 'ns extra
afstofte) dat je heel veel poeder meekrijgt.
Er zit ook 'n zekere sheer in, als in 'blink', waar ik persoonlijk als MUA niet zo van hou omdat die 
onmiddellijk overal zit.
Er staat soft op het doosje maar dit is wel erg soft.
De kleur die je ziet is al heel 'faible' maar je ziet echt bijna geen kleur en ik heb nog net mijn
ogen laten testen bij de optometriste!
Ook is er geen spiegeltje aanwezig wat een minpunt is, hoe kan je immers je blush plaatsen
als je geen spiegel bij de hand hebt?
Voor mij beland deze blush bij de oogschaduwen om heel precies te gebruiken of bij de highlighters.
Bummer.
Ik begrijp het niet, Jake Bailey kreeg opleiding van Pat Mc Grath, dé MU goeroe van het moment
werkzaam bij MAC en wijlen Kevin Aucoin.
Zwaargewichten in de cosmeticawereld, sorry Pat,niet letterlijk bedoeld.

Voila, jullie zijn weeral een beetje wijzer.
En ik had die 8 euro (dat is nu geen fortuin maar alles bij elkaar geteld) aan een lekker coctail 
kunnen geven bijvoorbeeld.
Of wat koop je nog voor 8 euro?





                                                   Wish you all a lazy sunday,




                                                                     X






Geen opmerkingen:

Een reactie posten