dinsdag 4 juni 2013

LOTD; Astrid Jane and some turquoise accessories

Ik wil jullie graag laten kennismaken met Astrid Jane,
in particular met de Astrid Jane number 1.
Dit is de chino die ik draag op de foto,
van het merk dat ik tot voor kort nog niet kende;
Astrid Jane.
Astrid Jane is het Belgische premium label van Bart Van de Woestyne,
die jaren in Amerika werkte en 20 miljoen meter denim per jaar produceerde.
Hij werkte voor Andres en stampte Hampton Bays mee uit de grond.
Terug in Belgie had hij 1 missie;
een premium denim label lanceren,
waarvoor er volgens hem een gat in de markt was.
Astrid Jane is de samentrekking van koningin Astrid en Jane Birkin,
waarin de elegantie, luxe en smaak van Astrid en het rock-'n-roll gehalte van Jane
samen worden gebracht.

Handtas   Karen Millen, ik denk reeds 2 seizoenen terug.
Blazer   H&M, ik kocht 'm vorig jaar in Parijs...dat is zo leuk aan ketens,
je vindt ze overal ter wereld met bijna dezelfde collecties,
maar als je er een stuk van in het buitenland koopt,
blijft dat toch een mooie herinnering aan die toffe vakantie.
Top met peplum   H&M winter 2012

Deze halsketting met zilver, halfedelstenen als turkoois en glas kocht ik in Kopenhagen.
Ik blijf er verliefd op en voor mij is dit eveneens tijdloos.
Mocht je nog niet in Kopenhagen geweest zijn, zeker op je TO-GO lijstje zetten!

Zonnebril   Marc Jacobs
Niet denken dat designerbrillen (sommige toch) extreem duur zijn.
Je krijgt waar voor je geld,
als je de vorm kiest in verhouding tot de vorm van je gelaat.
Geen idee,
neem me als personal shopper mee!
Je haalt het er echt uit.

On my nails; Neptune van Sinful Colors,
klein in prijs en vorm,
maar goede kwaliteit.
Verkrijgbaar bij DI in klein en groot formaat.

Kind of slingbackpumps, ZARA.
Ik kocht deze in Dubai, again, een keten...overal ter wereld...
ik heb deze hier gemist ofwel hadden ze deze enkel daar,
makkelijk hoog, aparte hiel in rose goud,
passen bijna overal onder voornamelijk omwille van de kleur.

Nog even over de chino;
omdat de bedenker van dit label steeds op zoek is naar de allerbeste kwaliteit
vinden we hierin supima katoen,
een langvezelige soort die de stof niet enkel sterker maakt
maar naast zachter aanvoelt, ook nog eens gladder is.
Omdat Astrid Jane een premium label is,
werd er gekozen voor de T400 label,
een vezel die ook in de lengte rekt,
wat een 360 graden stretch betekent!
Met extreem draagkomfort tot gevolg.
Dit kan ik enkel beamen.
Deze vezel heeft hij samen met Dupont (als in Dupont de Nemours in Mechelen)
ontwikkelt,
daar heb ik ook mijn thesis gedaan.

Al die kwaliteit draagt uiteraard een prijs.
Redelijk zacht nog als je bedenkt dat je hiervoor de beste kwaliteit
draagt,
daartegen zijn Andres en Hampton Bays watjes.

Zo, heel wat theorie vandaag,
had ik gisteren willen posten,
maar vroeg wat meer tijd dan een normale post.
Ik hoop dat jullie dit premium label ook bij jullie in de buurt terugvinden,
het is een jeanslabel,
met een zekere Americana.

Voel jij je een  koningin Astrid of een Jane Birkin,
of beide?
Ik kocht deze broek bij L'Apostrophe in Wilrijk.
Linkerkant van de winkel binnengaan.

Graag jullie bevindingen!
Have a nice day,



X

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me altijd al afgevraagd wat een chino is, wat is dit nu eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chino duidteigenlijk op de stof, een 100% katoen diagonaal geweven om maximum draagcomfort te garanderen.
      Vaak gebruikt bij broeken, vandaar chino's...
      Bij Astrid Jane maakte men gebruik van supimakatoen.

      Verwijderen