vrijdag 17 mei 2013

Nieuwe Rubriek Do or Don't; Gellak

Hierbij de resultaten van een nieuwe try-out; gellak nagels,
of schrijf je dat aan elkaar?
Enfin, ik doe alvast beroep op de 'dichterlijke' vrijheid.

Ik heb lang getwijfeld, doe ik het of doe ik het niet?

Mijn minder goede ervaringen met gelnagels van jaren terug nog in het achterhoofd,
stimuleerden me niet echt om deze nieuwste (2 jaar nu ongeveer in Belgie) trend
uit te proberen.
Een dikke bobbelige laag over je nagels,
enfin, over wat er van overblijft,
altijd andere nagelstylisten,
nagels helemaal stuk...
noem maar op.

Nu had ik wel het adres van een goede nagelsyliste (dank je Lieve!)
en dat gaf me wat vertrouwen.

De gellak wordt op de nagels gebracht nadat de nagels
oppervlakkig zijn gepolijst.
Niet zoveel dus als bij het aanbrengen van gelnagels.

Er komt een basislaag op, 2 kleurlagen en een topcoat,
net zoals wanneer je zelf je nagels lakt.
Even onder de lamp en klaar!

Wat mij betreft veel pluspunten;
je zit minder lang bij de nagelstyliste,
het kost minder dan gelnagels,
gellak houdt 3 tot 4 weken afhankelijk van hoe snel je nagels groeien,
het beschadigt je nagels minder,
het bespaart je heel wat tijd,
zelf je nagels lakken volgens het bovenstaande 4 stappenplan neemt nogal wat droog(tijd) in.
Volgens hetgene ik gelezen heb,
kan je gellak verwijderen met nagellakremover met aceton.
Wil je 'm behouden,
blijf dan van de aceton weg.

Nadeel is dat je gedurende 3 weken met dezelfde kleur nagellak
rondloopt.
Goed nadenken op voorhand over welke kleur je wil,
is dus zeker de boodschap!

Ik koos voor oranje,
hoe kan het ook anders?,
met een roze tint erin.
Oranje, leerde ik uit het verleden,
kan je met heel wat kleuren kombineren.
Bekijk dus zeker de kleuren die in je garderobe hangen.



So ladies,
go for it!



X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten