maandag 24 december 2012

Christmas everywhere and some DIY's

Kerstetalage met Scandinavisch design.

Het idee was om overal in en rond de stad foto's te nemen van
kerstversieringen.
Maar omdat ik het nogal druk had,
heb ik niet veel beelden bij elkaar gekregen,
jammer want wie houdt er nu niet van de kerstperiode?

Kerstbollen bij CASA.

Eerlijk gezegd ben ik een beetje ontgoocheld in de kerstversieringen
van de stad.
Maar misschien heb ik er veel gemist?


Een detail uit onze kleine kerstboom...

Beneden waar de grote staat, liggen echte poezen onder onze kerstboom.
Ze proberen de 'echte' vogeltjes te vangen die op de takken zitten.
Wel makkelijke prooien, zo van die vogeltjes die blijven zitten,
hoe hard je ook met de takken schudt!

Ik hou van deze schattige pantoffeltjes,
dat hoort toch bij Kerst,
huiselijke gezelligheid.
Deze sloefjes doen me echt denken aan Marc Jacobs' 'muizenschoentjes'.

Dit is het waar alles om draait,
de mensen die je heel graag ziet,
die je kennen en accepteren zoals je bent.
Die je begrijpen zonder dat je iets hoeft te zeggen.
Dat is waar ik dankbaar om ben!

Snel tussendoor een kleine DIY.
Deze plastic kerstbol koop je (o.a.) bij GIFI,
het hertje heb ik van een kerststronk van vorig jaar
en de sneeuw vind je overal (ik kocht 'm ook bij GIFI).

Finished!
Je kan er ook maken met het kindje Jezus in,
of andere kerstfiguren...

Ons kerstekindje in een luciferdoosje met wat gedroogd mos uit de tuin.
Let op het lichtje dat ik overtrok met een 'gebreid' jasje met hartjespatroon.
Dat kan je zelf ook.
Je tekent eerst het hartjespatroon uit op een geruit blad papier.
Daarna ga je een recht stuk breien waarin je de hartjes in een andere steek
breit.

Peace, Vrede op aarde aan alle mensen
van goede wil!


Aan jullie allen een warme Kerst,
vol liefde
samen met degenen die je nauw aan het hart liggen.
Of nodig eens een eenzame uit...

Love, Laugh and be Happy!


X

4 opmerkingen: