woensdag 17 oktober 2012

What's in a name?

Tijdens het MODOparcours vorig weekend in Bxl ging ik ook langs de O.P.I nailbar.
Je kon er kosteloos je nagels laten lakken in de laatste nieuwe kleuren
en ondertussen kreeg je advies.

Ik koos voor 'Don't Pretzel My Buttons', een nudetint die je met veel kleuren kan kombineren.

Dochterlief kreeg 'Unfor-greta-bly Blue'.


Eerst werden mijn nagels  (recht) gevijld met een kristallen vijl,
die gespleten nagels zou voorkomen.
Na basecoat, 2 lagen van de gekozen kleur vlak na elkaar.
Het verbaasde me dat de meisjes gewoon bleven doorlakken,
blijkbaar droogt een O.P.I nagellak heel snel.
Eindigend met een topcoat.

Prachtig resultaat dat nu nog altijd 'spotless' op de nagels zit.

Vermits de nagellakken die Astrid Bryan uitkoos
midden oktober in de winkels zouden liggen,
sprong ik vandaag even bij een kleine Planet Parfum binnen.
Hierboven vind je haar selectie terug.
Zwart uiteraard, een fuschiatint, een warme nudetint en een zilverkleurige.
Persoonlijk vind ik haar selektie (sorry Astrid),
niet zo geslaagd.
Zwart is haar signaturekleur maar daarom gaan wij 'm nog niet kopen.
Wie heeft er geen zwart staan in haar nagellakrek?
Voor de glittergirls is er de zilverkleurige maar ik heb mooiere glitters gezien,
en gekocht!
De warme nudetint is een zeer rare keuze...
Wel geslaagd voor de warme kleurtypes.
Maar of je het daarvoor doet?

Dit zijn de AW colors.

 Deze en onderstaande foto's om je te laten zien hoeveel kleuren O.P.I reeds heeft.
En ze staan hier bijlange niet allemaal vermits dit een kleine Planet Parfum is!

Ik koos steevast, ook omdat oktober in het teken staat van 'vechten tegen borstkanker',
deze twee lakjes.
Aren't they the cutest?

You Glitter Be Good To Me, is de linkse, of course.
I Think In Pink, I'm always trying to...


Nagellakverdunner, ik had er onlangs eentje nodig om een nagellak van ESSIE
te verdunnen, die ik eigenlijk net had gekocht.
Een substantie om over je 'natte' nagels te druppelen zodat deze snel drogen vind je hier ook,
samen met nog veel andere goodies.

Over ESSIE gesproken, er moet me nog iets van het hart.
Sinds de nagellakjes beschikbaar zijn bij Kruidvat en misschien al daarvoor,
is de kwaliteit geen ESSIEkwaliteit meer.
Naar het schijnt (volgens welingelichte bronnen) is het L'Orealnagellak
die erin zit en geen ESSIE meer.
Ik ben fan van de kleuren maar de kwailiteit kan ik niet als top beschrijven.
Ik zou het jammer vinden mocht dit waar zijn,
maar als je dit in eenzelfde week hoort van mensen die het echt wel kunnen weten...
dan twijfel je toch.

Vermits O.P.I. ook een heel gamma aan kleurtjes heeft,
veel meer nog dan ESSIE,
ga ik niets missen als ik 'overschakel'.

O.P.I. nagellakken zijn vrij van DBP,tolueen en formaldehyde.

Je hebt keuze uit een heel gamma aan 'Classcis', Brights, GelColor, Shatter,
Designer Series (waarin je diamantpoeder kan onderscheiden),
Axxium.
Wat dat allemaal betekent, kan je zelf ontdekken.

So girls,
mak yourself colorful!


X

3 opmerkingen:

  1. Roze lakjes zien er mooi uit, ik ben fan van de glitters!

    www.denbelle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb B28 en B 66 in huis maar heb ze al maanden niet meer gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roze lakjes zijn ook top, het glitterlakje kan je ook over een andere kleur gebruiken of als 'french manicure', dus enkel de nagelrand in glitter.Wie zegt dat roze enkel voor kleine meisjes is? Dior zei dat elke vrouw roze in haar garderobe zou moeten hebben omdat het de kleur van blijdschap en vrouwelijkheid is.Die man wist wat vrouwen nodig hadden/hebben!

    BeantwoordenVerwijderen