vrijdag 8 juni 2012

Nailart, do it yourself!


Een moodboard is echt een bron van inspiratie.

Dit en het enthousiasme van een goede vriendin spoorden me aan

om me over te geven aan een (door mij nog niet beoefende!)

vorm van kunst; nailart.

Wat heb je nodig?

Je favoriete nagellakken en een goed penseel,

dit vond ik in de rekken bij Bourjois.


De lippen op mijn moodboard ook op mijn nagels krijgen,

dat was de bedoeling.

Voor mijn eerste keer (ik deed een try-out op een Kleenex

en de lipjes die je daarop ziet zijn echt mijn eerste stappen...)

luktde dat redelijk.

Jammergenoeg beter op de Kleenex dan op mijn nagel,

maar toch.




De kunst hiervan is het stap-voor-stap plan te volgen (en te maken).

De vetgetekende contouren van de lippen teken je eerst,

je ziet de onderste lip als een halve maan

en de bovenste als een halve maan met een deuk

of krater erin.

En dan inkleuren, net zoals de zacht ingekleurde lippen hierboven.


Et voila, nice try.

Better next time!


Ik kreeg de smaak te pakken, kocht een boekje bij Kruidvat

a 3,99 euro, kocht me nog wat extra 1' nagellakjes van Bourjois

(je zal merken, Bourjois is mijn number 1 all time favorite brand)

en keerde huiswaarts vol vernieuwde moed.


Mijn dochter wil stukjes watermeloen (maar liefst ook nog ander

fruit!) op haar nagels.

Dat is toch mode he mama...

Tja wat doe je daaraan?

Je best doen, zoals 'de beste mama van de hele wereld'

dat doet he.


Met het weekend voor de boeg hebben jullie veel tijd om de dochters en/of

jezelf blij te maken.


En deze zoenen zijn voor jou C.,

omdat je voor mij een bron van inspiratie en enthousiasme bent
maar bovenal een goede vriendin!


X



P.S. I'll keep you posted on 'the other' fruit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten