zondag 18 maart 2012

Sailers knot

Koop anderhalve meter touw dat je mooi vindt,

of dat nu in de Veritas is of in een of andere hardwarestore.

Verdeel in 2 gelijke helften en plooi deze in de helft.

Spreekt hopelijk voor zich.


Hiervoor moet je je PC draaien!




En zo heb je eigenlijk al een groot deel van het werk gedaan.

Ik leerde deze knoop van Linde's BFF,

dochter van een fervent zeiler.

Zij maakte er voor mij een armbandje van.


Ik speelde al langer met het idee om er ook eens een ketting van te maken,

lekker stoer op een bretoense trui,

alleen had ik nog geen benul hoe ik de sluiting zou uitvoeren.

Recent stootte ik op een buitenlands blog die me (een deel)

van de oplossing aanreiktte.



Wat plakband en een restje touw, dat mag in dezelfde kleur of in een andere
(ik koos voor het complementaire oranje).
Eerst de eindjes aan elkaar plakken en daarna ga je er met je touw over.




Goed wat lijm erover aanbrengen.

Zorg ervoor dat je aan de ene kant een kleinere opening maakt,

zodat je de kant met de kleine opening door de grotere kan steken.






Done!


Je kan vast heel wat andere knopen uitproberen.


Veel fun met de DIY en het dragen ervan.

Misschien vind je in de DIYkist van je man of papa wel

een restje touw voor dit projekt?



Op een coole trui maar ook op een jurkje,

het kan allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten