dinsdag 21 februari 2012

I confess

I am a bargainista!




Volgens de laatste Marie Claire heeft de economische crisis fashionista's omgetoverd tot bargainista's, vrouwen die van mode en koopjes houden.


Slapen met mijn iPhone naast mij om de laatste Outnet.com berichten niet te missen, doe ik niet, niet enkel omdat ik geen iPhone heb maar dat vind ik een beetje verregaand.
Economische crisis of niet, ik ken al jarenlang de beste outlet- en salesadresjes.


Dat is nodig als je stilist bent.


Niet iedereen heeft een megabudget. En zelfs mensen die dat wel hebben, betalen voor een basic Paul Smith jasje veel liever een pak minder euro's. De uitgespaarde euro's zorgen dan wel weer voor andere plezierige dingen in het leven zoals een terrasje doen (I'm craving for sun), een filmpje meepakken of lekker gaan uiteten. Iets kopen voor de kids. Of sparen voor die ene reis waar je al zolang naar uitkijkt!




Niet enkel de economische crisis speelt een rol, maar ook de impact van ons koopgedrag op het milieu telt mee. Al eens gedacht aan al die kleren en schoenen die dan uiteindelijk niet worden verkocht? Dan heb ik het nog niet over al de meubelen (gezien bij a.CityLife) die worden ontworpen naargelang elke andere modetrend.Dit terwijl je zoveel leuke dingen zelf kan maken/bedenken als je een beetje handig bent. Jij, je man, de opa of de klusjesman.


Ik verkies de term ecofashionista boven bargainista.


Voordeel van de economische crisis is dat je creatiever gaat denken. En dat resulteert in de mooiste ontwerpen. Think Lolly Pop Upstore bijvoorbeeld. Toch leuk als je van je hobby je (bij)beroep kan maken?

Trouwens mocht u het nog niet weten, modeontwerpers pikken trends op uit het straatbeeld. Daar bestaan trendwachters voor. Ook een leuk beroep.






Een van de laatste nieuwe trends: dragen van een mannenhorloge
door vrouwen.

Linde heeft de 'oude' maar perfect functionerende (vrouwen)horloge van haar oma gekregen.
zij is gefascineerd door al wat authentiek is, maar houdt evenveel
van de kleurrijke ice (of andere) watches.

Voor mij past het ook en bij deze,
oud wordt nieuw,
fasionista, ecofashionista, bargainista,
hoe je het ook wil noemen,
Style is eternal.
As Coco said...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten