woensdag 15 februari 2012

Everything you can imagine...

Samen met een goede vriendin ging ik naar de 'Dream the Worl Awake' tentoonstelling
over 20 jaar Van Beirendonck.
Aanvankelijk was ik niet geneigd te gaan omdat ik me moeilijk kon vereenzelvigen
met zijn uitgesproken stijl.
Alhoewel ik hem bewonder(de) voor zijn uitgebereid kleurenpallet,
weinigen durven zoveel kleuren gebruiken en kombineren.
Je kan Van Beirendonck niet verwijten dat hij op safe speelt.

Hoe sceptisch ik ook was, des te meer ik nadien zijn werk kon apprecieren.
Everything you can imagine and more...
The man has a vivid imagination en dit is een eufimisme!

Hierbij maar een paar beelden uit zijn uitgebreide, verzamelde werk in 'Dream the World Awake".

Deze groene jurk met fotoprint van een blad van een mij bekend voorkomende plant,
voorspelt als het ware een van de komende lentetrends, denk aan mijn post over
de collectie van Dries Van Noten.

Je zal in de lente- en zomercollecties veel verschillende materialen terugvinden.
Onder andere raffia, misschien niet in jurken (alhoewel),
maar wel in handtassen.
Watch out!

Volumineuze materialen komen ook terug,
net zoals de 'trui' (dit woord is te min voor bovenstaande creatie maar bij gebrek aan beter)
hierboven.

Kleuren zoals dit pastelroze en de fluffiness maken eveneens deel uit van de komende trends.
Mijn vriendin merkte op dat de 'fluffiness' vooral totally me is...
En dat kan ik niet ontkennen.
Kant, another catwalklook.

Pastelroze en groen, een aparte combinatie maar toch geslaagd vind ik.
Kleuren die je tijdens de zomermaanden niet enkel op de catwalks zal terugvinden.



Yes Walter, I love you even more!

Zo, voor degene die geen moment gevonden hebben om de Dream the World Awake
te gaan zien, alvast een indruk van wat het was.

So ladies & gents,
do Dream the World Awake!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten