dinsdag 13 december 2011

Christmasnails


Nadat ik selfmade woman Essie Wijngarten in een interview de nieuwste trend
hoorde aanprijzen (de ringvinger in een andere kleur dan de andere vingers lakken)
wou ik deze onmiddellijk uitproberen om het effekt ervan in levende lijve te aanschouwen.

Het resultaat ervan zie je hierboven.
Mooi bij mijn little blue dress.
Apart, maar toch geslaagd.


De glitters kan je overal terugvinden, zeker in de meeste hobbywinkels.
Misschien zelfs tussen de knutselspullen van de kids, zoals ik.
Aanbrengen met transparante nagellak.
Iets voor de komende feesten?


Deze kan je bij H&M kopen, ook verkrijgbaar in fushia en oranje,
wat ook een prachtige combinatie is.
Zeker als je aan de zomerkleuren denkt.
Voor de durvers, start now!

Maar kijk vooral in je eigen nagellakcollectie
en improviseer.
Of gebruik de kleuren die terugkomen in je outfit.
Of net helemaal niet...

Vanwaar die trend komt overwaaien vroeg ik me luidop af
toen ik bij mijn ouders op bezoek ging.
Mijn vader antwoordde terstond; als je een kamer inricht,
verf je soms toch ook 1 muur in een andere kleur als de andere?!
Hij kan het weten (die oude wijze man, zoals in een gedicht van Mark Twain dat
ik ooit van hem kado kreeg),
als bouwkundig ingenieur richtte hij tal van showrooms in op Trade Mart.
Fashion is everwhere, nogmaals, zou Coco Chanel daar waarschijnlijk
op antwoorden.

Tip van de dag:
donkere nagellak doet je vingers optisch korter lijken,
dus als je van jezelf vindt dat je korte vingers hebt...
ga dan voor een lichtere kleur!

Je nagels lakken in een vrolijke kleur zou volgens Essie
beter zijn dan een sessie bij de psychiater.
Nu de dagen donkerder worden,
misschien wel een goed idee?

Enjoy!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten