vrijdag 7 oktober 2011

DIY : Warme Winterse Halsketting

Ik ging uit van deze 'gigantic necklace' (sommige dingen klinken beter in het engels)
uit de zomerkollektie van La Diva.
Je kan deze ook lager dragen, afhankelijk van je outfit.
En omdat ik bovenstaande ketting zo leuk vond, wou ik 'm absoluut ook voor de winter hebben.
Dan kan die dienst doen als ketting en/of als warmhouder.

Dus 'ontrafelde' ik een oude sjaal en gebruikte de donzige pompons en een transparant lint (Veritas)
om er een nieuwe bestemming aan te geven.
Lint gewoon dubbelvouwen zodat je de pompons mooi kan oplijnen.
Et voila!
Dat is wat een echte ecofashionista doet met een oude en niet meer gedragen sjaal.
Dit smaakte naar meer.
En dus bedacht ik dat ik de pompons ook zelf kon maken, van wol
die ik nog liggen had.
Je kan er ook een familiegebeuren van maken, zo is je ketting op 1
(winter)avond klaar.
Ik gebruikte echter de pomponset van Veritas.
Je vindt in de set drie maten terug.
En zo kan ik de warm(kleurige) cape die ik zo mooi en praktisch vind,
eens anders dragen dan met een sjaaltje erop.

En voor weinig centen heb je een nieuwe originele ketting waar iedereen plezier heeft aan beleefd.

Je kan ook restjes stof gebruiken bv. of van die bloemen die je opspeld.
Je rijgt er dan een paar tesamen aan een ketting, het moeten niet allemaal dezelfde zijn.
Misschien heb je er nog een paar liggen, of vind je er wel iets anders op.

Laat het me zeker weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten