dinsdag 26 april 2011

Zomerse make up



Bij zomerse temperaturen zoals die van de laatste dagen, heb je minder make up nodig dan in de winterperiode.
De make uptrends voor SS2011 dicteren (but it's a free world!) fel aangezette blush.
Kan je jezelf daarin niet vinden dan kan je deze iets minder hard aanbrengen.
Maar vergeet 'm zeker niet!
Op deze manier ga je je jukbeenderen mooi accentueren.
Mijn lievelingsblush (en die van vele andere make upartists en vrouwen) is de cremeblush van
UNE.
De cremige textuur zorgt ervoor dat je geen fouten kan maken, geen strepen, geen vlekken maar een mooi egale natuurlijke blos.
Je begint bij de appeltjes van je wangen (glimlach naar jezelf in de spiegel) en dan trek je 'm door net onder je jukbeenderen naar je haarlijn om dan een  'driehoek' te trekken naar boven, naar je wenkbrauwen toe.
Je kan eventueel net onder je wenkbrauw, op je ooglid, een beetje van de resterende creme aanbrengen.
Dit geeft je een wakkere blik.
Omdat de cremetextuur in poeder verandert als je deze aanbrengt, blijft je blush ook de hele dag op z'n plaats zitten!

Je kan de blush aanbrengen met je vingertoppen (zorg er dan wel voor dat ze netjes zijn, zo verleng je de houdbaarheid!) of met een bijpassend UNE borsteltje.

Denk eraan om de plastic beschermfolie van je doosje te halen, je vindt hieronder een pracht van een spiegel.
Eentje waar je jezelf helemaal in ziet en niet zoals bij de meeste make upprodukten enkel een deel van je ogen of neus... 


En handig voor in de handtas




Een ander iets dat je zeker niet mag vergeten zijn je wenkbrauwen.
Ik denk dat ongeveer 95% van de vrouwen niet weet dat deze zo belangrijk zijn.
Als je ze inkleurt, geef je je ogen een instant lift (heel wat goedkoper en veiliger dan een facelift!)
Je wenkbrauwen definieren wie je bent.
Begin met het inkleuren van 1 wenkbrauw en vergelijk het effekt op beide ogen.
Probeer alvast een wenkbrauwpotlood uit zoals hierboven, er is ook aan de roodharigen gedacht (want die worden jammergenoeg vaak vergeten!).
Niet drukken, maar zachtjes over je wenkbrauwen gaan, tegen de haartjes in.
Nog even met de vinger erover en klaar!

Op naar de volgende en laatste stap van onze zomermake up:

Onze mascara!
Die hebben we nodig om een intense en 'open' blik te creeeren.
Al mijn cursisten en klanten weten dat ik zweerde bij een specifieke mascara.
Na alle mascara's te hebben uitgeprobeerd; goedkope en minder goedkope, vibrerend of 4D, had ik 'm eindelijk gevonden.
Ik bleef de nieuwe mascara's kopen omdat het 'part of the job' is om mijn klanten op de hoogte te houden van de laatste nieuwe die op de markt komen.
Of ze nu goed of minder goed waren... tot ik op de Hypnose drama van Lancome stootte.
Ik moet toegeven, ik ben verknocht aan deze mascara met z'n convex borsteltje dat zorgt voor mooi gescheiden wimpers. Afhankelijk van hoe intens je je blik wil, kan je laag na laag opbouwen.
Mijn kleur : noir perle
(Greet betekent 'parel' in het Grieks)
Vanaf nu heb ik dus een nieuwe mascara!



Indien je echt niet weet hoe je te maquilleren of jedoor het bos de bomen niet meer ziet (er zijn zoveel produkten), kan je altijd contact met me opnemen.
Ik geef regelmatig workshops voor vrouwen/tieners die vriendinnen of familie uitnodigen om tijdens een drie uur durende sessie, zichzelf te leren maquilleren.
Geen catwalklooks, geen smokey eyes voor de 'starters', maar handige tips en tricks voor de vrouw die job en kinderen en man kombineert.
Een eenmalige investering die een leven lang loont...


See you soon!

1 opmerking:

  1. hoi Greet
    bedankt voor de tip ! 'k ben vrijdag nog de foundation in poeder + de blush gaan kopen ! Geeft inderdaad een hele mooie natuurlijke teint !
    xxx annick

    BeantwoordenVerwijderen